Bezpłatna grupa dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zapraszamy rodziców, poszukujących przedszkola, oferującego intensywny program terapeutyczno-edukacyjny, dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (autyzmem, zespołem Aspergera, niepełnosprawnościami sprzężonymi). Zapewniamy bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w godzinach 6.30-15.30 w oparciu o podstawę wychowania przedszkolnego.
autyzm
zespół Aspergera
niepełnosprawności sprzężone
W grupie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych prowadzimy następujące zajęcia:
LOGOPEDIA
Zdiagnozowane dzieci wymagające pomocy w zakresie rozwoju mowy objęte są terapią logopedyczną w trakcie pobytu w przedszkolu. Rodziców zachęcamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na pytania dotyczące rozwoju mowy, udzielimy wskazówek do pracy i zabawy w domu. Przypominamy, że warunkiem skutecznej terapii logopedycznej jest stała współpraca na linii logopeda – dziecko – rodzic.
- kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
- kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy (tj. połykanie, żucie, odgryzanie),
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- wzbogacanie słownictwa, rozwijanie mowy opowieściowej,
- rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
- rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,
- uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek,
- usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy).
W naszym Przedszkolu „Akademia Kolorowych Podróży” dzieci objęte są opieką logopedyczną.
Logopeda prowadzi grupowe zajęcia profilaktyczne. Obejmują one ćwiczenia oddechowe oraz gimnastykę buzi i języka a także wprowadzają elementy logorytmiki. Profilaktyka logopedyczna to podstawa do wyeliminowania ewentualnych przyszłych wad wymowy.
Relaksacja
SALA DOŚWIADCZANIA ŚWIATA
Sala Doświadczania Świata jest specjalnym pomieszczeniem, które wyposażone jest w różnorodne urządzenia stymulujące rozwój zmysłów. Głównym celem organizowania tego typu sal jest stwarzanie możliwości odbierania nowych bodźców, wzbogacanie doświadczeń oraz miłe spędzanie czasu w atmosferze pełnego relaksu. Jest więc doświadczaniem świata zmysłami wzroku, dotyku, słuchu i węchu oraz odprężeniem, relaksem i wyciszeniem.
Sala Doświadczania Świata to najprościej ujmując „magiczne miejsce”,w którym oddziałujemy na poszczególne zmysły dziecka za pomocą kolorowych świateł, dźwięków, drgań, wibracji, zapachów, faktur, muzyki… W ten sposób stymulując pracę wzroku, słuchu, czucia głębokiego, dotyku, powonienia, smaku oraz równowagi.
Pobyt w Sali ma nieoceniony wpływ na:
- rozwój poznawczy i społeczny,
- wzrost koncentracji,
- wydłużenie czasu uwagi,
- wzmocnienie procesów uczenia się,
- rozwijanie spostrzegawczości i kierunkowości spostrzegania,
- poszerzanie doświadczeń wzrokowo-słuchowych oraz pamięci słuchowej i wzrokowej,
- wyciszenie i relaksację organizmu,
- miłe spędzanie czasu w poczuciu bezpieczeństwa.
W wyniku słabej integracji zmysłów, dziecko może mieć różnego rodzaju kłopoty w codziennym funkcjonowaniu zarówno w środowisku domowym jak i poza domem. Zaburzone współdziałanie zmysłów może objawiać się problemami w spostrzeganiu, zachowaniu, uczeniu się, wykonywaniu czynności precyzyjnych, czytaniu, pisaniu, aktywności ruchowej i funkcjonowaniu społecznym. Dziecko z zaburzeniami SI może zachowywać się dziwnie i niezrozumiale dla otoczenia.
Terapia SI polega na zachęcaniu i kierowaniu dziecka przez wykwalifikowanego terapeutę do wykonywania aktywności, które mają za zadanie wyzwalać i prowokować do odpowiednich reakcji na bodźce sensoryczne. Każde zajęcia są zaplanowane i indywidualnie dopasowane do każdego dziecka.
ANIMAL TERAPIA
Hipoterapia jest to działanie terapeutyczne mające służyć poprawie funkcjonowania człowieka w sferach: fizycznej, emocjonalnej, poznawczej i społecznej. Specjalnie przygotowany koń stanowi integralną część procesu terapeutycznego.
Każdy nasz podopieczny jest traktowany indywidualnie i tak też ma dobierany i układany program terapii.
Dogoterapia w naturalny sposób pomaga podczas trudnych, czasem żmudnych ćwiczeń wspomagających rehabilitację. Dzieci nie lubią wykonywać „suchych” gestów, za którymi nic się nie kryje. Dzięki obecności psa dziecko może wykonywać ćwiczenia w sposób naturalny i jednocześnie okazywać uczucia.
Zajęcia z udziałem psa mają na celu rozwijanie sfery umysłowej dziecka. Wpływają na koncentrację uwagi, rozwój mowy i funkcji poznawczych, pobudzają zmysł wzroku, słuchu, dotyku i węchu.
Osoby biorące udział w zajęciach uczą się określania związków przyczynowo-skutkowych, rozpoznawania kolorów i kształtów, różnic i podobieństw.
Jeśli nie jesteś jeszcze podróznikiem AKP skontaktuj się z nami
AKADEMIA KOLOROWYCH PODRÓŻY ul. Zamkowa 19, Sosnowiec 41-200 I www.przedszkoleakp.pl I tel. 664 780 000